مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳
۰ نفر

وزیر بهداشت با بیان اینکه هم‌اکنون یک درصد از ۹ درصد مالیات پرداختی مردم به سلامت اختصاص می‌یابد، بار دیگر نسبت به پایدار نبودن منابع سلامت گلایه کرد.

فقط یک درصد پول مالیات مردم به سلامت می‌رسد

به گزارش همشهري، سيدحسن قاضي‌زاده هاشمي درحاشيه امضاي تفاهمنامه ميان 2وزارتخانه بهداشت و ورزش و جوانان در مورد هزينه‌هايي كه دستگاه‌هاي دولتي متحمل مي‌شوند، گفت: پولي كه وزارتخانه‌ها خرج مي‌كنند از جيب مردم از محل ماليات و پول نفت است از همين رو، براي كاهش هزينه‌هاي وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها بايد به موضوع پيشگيري توجه كرد.
وي با اعلام اينكه توجه به رفتار و سبك زندگي مردم از اهميت بالايي برخوردار است، افزود: اگر اين سبك زندگي به‌گونه‌اي باشد كه تعارضي با مباني ديني ما نداشته باشد، مي‌تواند منجر به بهبود سبك زندگي مردم شود.

  • بيشتر ورزش كنيد

وزير بهداشت با بيان اين مطلب كه هم‌اكنون ۱۰ سال از ۸۰ سال عمر افراد با معلوليت سپري مي‌شود، گفت: اين مصيبت‌بار است كه افراد در كهنسالي با معلوليت زندگي كنند.

هاشمي، افزايش جمعيت سالمندي در سال‌هاي آينده در كشور را از مشكلات خانواده‌ها، جامعه و دولت بيان كرد و گفت: ورزش و تحرك ذهن و جسم مي‌تواند در پيشگيري از ابتلا به بيماري‌هاي دوران سالمندي بسيار مؤثر باشد.

وي به افزايش وزن نيز اشاره كرد و گفت: هم‌اكنون حدود ۵۰ درصد افراد جامعه اضافه وزن دارند كه ميزان اضافه وزن در زنان بيشتر از مردان است و بنابر اين اگر بخواهيم در سالمندي دچار معلوليت نشويم بايد فعاليت‌هاي بدني داشته باشيم و ورزش كنيم. وي ابراز اميدواري كرد تا با اين تفاهمنامه، كم تحركي افراد جامعه سامان يابد و مردم در راستاي افزايش فعاليت بدني توانمند شوند و بتوانيم ۲۵ درصد مرگ‌ومير ناشي از بيماري‌هاي غيرواگير را كاهش دهيم.

  • بالا رفتن اميد به زندگي سالم

وزير ورزش و جوانان نيز در اين جلسه گفت: اگر تحرك و ورزش در بين جوانان و كل جامعه افزايش پيدا كند، اميد به زندگي سالم نيز در كشور بالا مي‌رود؛ چرا كه ورزش همگاني بايد به يكي از مطالبات جدي جوانان و مردم تبديل شود و اميدواريم بتوانيم با همكاري همه دستگاه‌هاي دولتي و غيردولتي در كنار توجه به اشتغال، مسكن و تحصيل، امكانات لازم براي ورزش جوانان را نيز فراهم كنيم.

سلطاني‌فر افزود: به هر حال تحرك بيشتر مردم به‌معناي سلامت بيشتر آحاد جامعه و در مسير اقتصاد مقاومتي است ؛ پس گسترش ورزش همگاني يكي از مهم‌ترين ابزارهاي توسعه اقتصادي و بهره‌وري جامعه به شمار مي‌آيد. وي همچنين با اشاره به همكاري وزارت ورزش و وزارت بهداشت براي افزايش تحرك در جامعه هم گفت: شعار ما در اين همكاري، ورزش و تحرك بيشتر، سلامت بيشتر، بيماري كمتر و هزينه‌هاي كمتر براي جامعه است و در اين مسير مشغول برنامه‌ريزي هستيم.

براساس تفاهمنامه‌اي كه به امضاي وزير بهداشت و وزير ورزش و جوانان رسيد، قرار است اين دو وزارتخانه با كار كارشناسي مشترك، پيشنهادهاي عملي براي افزايش سرانه ورزش و ايجاد زيرساخت‌ها و امكانات ورزش همگاني را براي تصويب نهايي به شوراي‌عالي سلامت به رياست رئيس‌جمهور ارائه كنند تا تصميمات جديدي در اين زمينه اتخاذ و اجرايي شود.

  • واحدهاي مشاوره ورزشي در مراكز بهداشتي و درماني

معاون امور اجتماعي وزارت بهداشت با اشاره به افزايش سن اميد به زندگي در ايران، بر لزوم تدوين برنامه‌هايي در جهت سلامت جمعيت سالمند كشور تأكيد كرد و گفت: بايد تحرك و فعاليت‌هاي ورزشي سالمندان را افزايش داد ضمن اينكه هم‌اكنون ۷۰۰ هزار بيمار مبتلا به آلزايمر در كشور داريم كه يكي از راه‌هاي پيشگيري ابتلا به آلزايمر در سالمندان، تحرك و فعاليت ورزشي است.دكتر سيدمحمدهادي ايازي سهم وزارت بهداشت از موضوعات سلامت در جامعه را حداكثر 25 درصد خواند و گفت مابقي آن در اختيا رساير دستگاه‌هاست. وي با اشاره به ابلاغ سياست‌هاي كلي سلامت از سوي مقام معظم رهبري، گفت: تدوين سند ملي پيشگيري و كنترل بيماري‌هاي غيرواگير در راستاي اجراي اين بند از سياست‌هاي سلامت است. همچنين در راستاي تفاهمنامه ميان 2 وزارتخانه بايد دبيرخانه سلامت در وزارت ورزش و جوانان تشكيل و واحد مشاوره ورزشي در مراكز بهداشتي و درماني نيز ايجاد شود.ايازي، همكاري در بالا بردن اماكن عمومي براي ورزش، ضرورت جلب حمايت بيمه‌گر از فعاليت‌هاي ورزشي و كنترل بيماري‌هاي غيرواگير را ازجمله نكات ذكر شده در اين سند همكاري عنوان كرد.

کد خبر 358191

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha